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FAQ

Frequently Asked Questions

ORDERS AND SHIPPING

HOW MUCH DOES SHIPPING COST?

Shipping is free for all purchases over €100. For lower amounts, the shipping cost is €9.90.

WHAT PAYMENT METHODS DO YOU ACCEPT?

We accept the following payment methods:

  • Paypal
  • Google Pay
  • Apple Pay
  • Credit card (Visa, Mastercard, and Maestro)

HOW MANY DAYS WILL IT TAKE TO RECEIVE MY ORDER?

Delivery across Italy takes 3-4 business days after the order has been processed, which is communicated via email and usually requires a few business days.

HOW CAN I CANCEL MY ORDER?

To cancel your order, please promptly contact customer service at info@capehorn.it.

WHAT SHOULD I DO IF THE PRODUCT I RECEIVED IS DAMAGED OR DEFECTIVE?

Please contact our customer service by emailing info@capehorn.it.

IN WHICH COUNTRIES DO YOU SHIP?

We ship exclusively within Italy.

HOW CAN I TRACK MY ORDER?

Right after your purchase, you will receive a shipping confirmation email with a link to track your order.

HOW CAN I CHANGE THE DELIVERY ADDRESS?

Please contact our customer service by emailing info@capehorn.it, providing the order number and the new address.

MY ORDER HASN'T ARRIVED, WHAT CAN I DO?

Please contact our customer service by emailing info@capehorn.it, providing the order number.

RETURNS, REFUNDS, AND EXCHANGES

WHAT IS YOUR RETURN POLICY?

We guarantee complete transparency to all our customers during the purchasing process on our website. For this reason, if you are not satisfied with the product received, you can exercise your right of withdrawal and return the product within 30 days of delivery.

The first return is free of charge. Subsequent returns will be at the customer's expense.

HOW CAN I MAKE A RETURN?

You can submit a return request directly through the website https://capehorn.it/en/ in the "EXCHANGES AND RETURNS" section at the bottom of the page. Then click on the "FORM" link in the "1-REQUEST" section of the "RETURN" menu, and follow all the steps on the dedicated returns page.

WHEN WILL I RECEIVE MY REFUND?

We process and verify returns within 14 days from the date of receiving the package at our logistics center. Once the return is accepted, the refund will be issued to the original payment method, and you will receive a confirmation email.

HOW CAN I EXCHANGE AN ITEM?

Only size exchanges are allowed, not color exchanges. To exchange an item, submit a return request and click on "SIZE EXCHANGE."

 

ACCOUNT REGISTRATION AND NEWSLETTER SUBSCRIPTION

HOW CAN I ACCESS MY ACCOUNT?

Access this link using the email you used to place the order. Then enter the 6-digit code that will be sent to the same email address.

HOW DO I SUBSCRIBE TO THE NEWSLETTER?

In the footer at the bottom of the page, you will find a field to enter your email address to subscribe to the newsletter.

HOW CAN I UNSUBSCRIBE FROM THE NEWSLETTER?

At the bottom of the newsletter, you will always find the option to "unsubscribe from this list." Simply click and follow the procedure to unsubscribe.

WHAT SHOULD I DO IF THE WELCOME-10 DISCOUNT CODE IS NOT APPLIED?

Please contact our customer service via email at info@capehorn.it.

Domande Frequenti 

ORDINI E SPEDIZIONI

QUANTO COSTA LA SPEDIZIONE?

La spedizione è gratuita per tutti gli acquisti sopra i €100. Per importi inferiori le spese di spedizione ammontano a €9,90.

QUALI METODI DI PAGAMENTO ACCETTATE?

Sono accettati i seguenti metodi di pagamento:
- Paypal
- Google Pay
- Apple Pay
- Carta di credito (Visa, Mastercard e Maestro)

TRA QUANTI GIORNI RICEVERÒ IL MIO ORDINE?

A seguito dell'affidamento del pacco al corriere, la consegna avviene in tutta Italia in 3-4 giorni lavorativi e verrà comunicata tramite e-mail. Le tempistiche sono generalmente rispettate, salvo ritardi dovuti a cause di forza maggiore come scioperi dei corrieri, periodi di picco lavorativo legato a saldi e promozioni ed eventi atmosferici.

COME POSSO ANNULLARE IL MIO ORDINE?

Per annullare l’ordine contatta tempestivamente il servizio clienti all’indirizzo e-mail info@capehorn.it.

COSA DEVO FARE SE IL PRODOTTO CHE HO RICEVUTO È DANNEGGIATO O DIFETTOSO?

Ti preghiamo di contattare il nostro servizio di assistenza clienti scrivendo una e-mail a info@capehorn.it.

IN QUALI PAESI EFFETTUATE LE SPEDIZIONI?

Effettuiamo spedizioni esclusivamente in Italia.

COME POSSO SEGUIRE IL MIO ORDINE?

Subito dopo l’acquisto riceverai una mail di conferma della spedizione con il link per il tracciamento dell’ordine.

COME POSSO MODIFICARE L’INDIRIZZO DI CONSEGNA?

Ti preghiamo di contattare il nostro servizio di assistenza clienti scrivendo una e-mail a info@capehorn.it indicando il numero d’ordine e il nuovo indirizzo.

IL MIO ORDINE NON È ARRIVATO, COSA POSSO FARE?

Ti preghiamo di contattare il nostro servizio di assistenza clienti scrivendo una e-mail a info@capehorn.it indicando il numero d’ordine.

RESI, RIMBORSI E CAMBI

QUAL È LA VOSTRA NORMATIVA SUI RESI?

Garantiamo a tutti i nostri clienti la massima trasparenza nel processo di acquisto sul sito. Per questo motivo, se il prodotto ricevuto non ti soddisfa puoi esercitare il diritto di recesso e restituire il prodotto entro 30gg dalla consegna.Il primo reso è gratuito. I resi successivi saranno a carico del cliente.

COME POSSO EFFETTUARE UN RESO?

Puoi inviare la richiesta di reso direttamente tramite il sito www.capehorn.it nella sezione “CAMBIO E RESI” in fondo alla pagina. Successivamente clicca il link “FORM” nella sezione “1-RICHIESTA” del menù “RESO”, e segui tutti i passaggi presenti nella pagina dedicata ai resi.

QUANDO RICEVERÒ IL RIMBORSO?

Provvediamo a verificare e gestire i resi entro 14 giorni dalla data di ricezione del pacco presso il nostro polo logistico. Una volta accettato il reso, il rimborso sarà emesso sullo stesso metodo di pagamento, e riceverai una conferma tramite email.

COME POSSO CAMBIARE UN ARTICOLO?

È possibile effettuare solo il cambio taglia e non il cambio colore. Per cambiare la merce, effettua la richiesta di reso e clicca su “CAMBIO TAGLIA”.

REGISTRAZIONE E ISCRIZIONE ALLA NEWSLETTER

COME POSSO ACCEDERE AL MIO ACCOUNT?

Accedi a questo link con l’e-mail utilizzata per concludere l’ordine. Di seguito inserisci il codice a 6 cifre che ti verrà inviato allo stesso indirizzo e-mail.

COME CI SI ISCRIVE ALLA NEWSLETTER?

Nel footer in fondo alla pagina troverai l’apposito campo in cui inserire l'indirizzo e-mail per l’iscrizione alla newsletter.

COME POSSO DISISCRIVERMI DALLA NEWSLETTER?

In fondo alla newsletter troverai sempre la dicitura “unsubscribe from this list”. Sarà sufficiente cliccare e completare la procedura per effettuare la disiscrizione.

COSA FARE SE IL CODICE SCONTO WELCOME-10 NON VIENE APPLICATO?

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